Είναι η παράσταση που ακυρώθηκε στους Οινιάδες το καλοκαίρι για φυσικά λόγους πολύ φτηνούς.
Αλήθεια τελικά να έπαιξε ρόλο η αντιπαράθεση που έγινε γνωστή σε όλη τη χώρα με τον Δήμο Μεσολογγίου για την ακύρωση της στο αρχαίο θέατρο Οινιάδων;
Αν ναι τότε έγινε ένα βήμα για το σεβασμό στον τόπο μας και τα άλλα είναι απλά δικαιολογίες για τα media!
Katochi News
η πηγή είναι από το: news.in.gr
Αθήνα
Τη ματαίωση όλων των επόμενων παραστάσεων για την παραγωγή «Θεσμοφοριάζουσες» του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Γιώργου Κιμούλη, ανακοίνωσε ο θεατρικός οργανισμός Ακροπόλ.
«Δυστυχώς η παράσταση δεν έτυχε της ανάλογης ανταπόκρισης από το κοινό με αποτέλεσμα η μέχρι σήμερα οικονομική ζημία να είναι μεγάλη και να μην μας επιτρέπει τη συνέχισή της. Όλες οι συμβατικές υποχρεώσεις της Ακροπόλ Α.Ε. προς τους συνεργάτες και συντελεστές της παράστασης θα ικανοποιηθούν στο ακέραιο» αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Οι «Θεσμοφοριάζουσες» σε διασκευή του Γιώργου Κιμούλη και του Πιτσιρίκου, βασισμένη στη μετάφραση του Κ.Χ.Μύρη έκανε πρεμιέρα στις 23 Ιουνίου στο Θέατρο Βράχων, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Βύρωνα.
Οργίλη αντίδραση Τσακνή
Μία ιδιαιτέρως αιχμηρή επιστολή για το θέμα που προέκυψε έστειλε στον Τύπο ο συνθέτης και τραγουδιστής Διονύσης Τσακνής, ο οποίος γνωστοποιεί την καταγγελία της σύμβασής του και την απαγόρευση χρήσης της μουσικής του στην παράσταση. Ο γνωστός συνθέτης ζήτησε την εισαγγελική παρέμβαση ώστε να οι αστυνομικοί να απαγορεύσουν να παιχτεί η παράσταση που είχε προγραμματιστεί στην Νίκαια.
Η επιστολή του Διονύση Τσακνή έχει ως εξής:
«Όταν το αυτονόητο (να αμείβεσαι έστω και με συνθήκες μνημονίου) καταργείται, Όταν ο σεβασμός της εργασίας (χειρωνακτικής ή πνευματικής) μοιάζει για την ασύδοτη εργοδοσία, άγνωστη λέξη, Όταν η επιδειξιομανία του πλούτου, χλευάζει την οικονομική δυσπραγία του εργαζόμενου και κωφεύει στις δικαιολογημένες οχλήσεις και επιβεβλημένες αντιδράσεις, Όταν η επιχειρούμενη λογική του εκφοβισμού, (μην τύχει και δε βρεις αύριο δουλειά σε παρόμοιους πάτρονες) γίνεται καθεστώς, ΤΟΤΕ: Οφείλεις να αντιδράσεις με όσα μέσα σου δίνουν οι κουτσουρεμένοι -έστω νόμοι αυτού του κράτους, όχι μόνο σε κοινωνικό, αλλά και σε προσωπικό επίπεδο.
»Εκφράζοντας -θέλω να πιστεύω- το σύνολο των συναδέλφων του χώρου, (ηθοποιών, τεχνικών και υπολοίπων συντελεστών της παράστασης "ΘΕΣΜΟΦΟΡΙΑΖΟΥΣΕΣ", παραγωγής του γνωστού πλέον στον καλλιτεχνικό χώρο, επιχειρηματία ονόματι Φάνη Κιρκινέζου) κατήγγειλα την σύμβασή μου με τον εν λόγω επιχειρηματία και προχώρησα σε απαγόρευση χρήσης της μουσικής μου για την συγκεκριμένη παράσταση, για αθέτηση όλων των συμβατικών του υποχρεώσεων.
»Συμβατικές υποχρεώσεις, που εξ όσων καλά γνωρίζω, αθέτησε και συνεχίζει να αθετεί τόσο προς τους ηθοποιούς και τεχνικούς, όσο και προς τον μεταφραστή Κ. Γεωργουσόπουλο, το διασκευαστή Γ. Κιμούλη , τη χορογράφο Ε. Γεροδήμου και τους υπόλοιπους πρωταγωνιστές.
»Σε παρόμοιες ενέργειες, σαν τη δική μου προέβησαν ηθοποιοί της παράστασης όσο και ο σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής Γ. Κιμούλης δείχνοντας έτσι, πως μόνο με κοινούς αγώνες μπορούμε να διασφαλίσουμε την ποιότητα του καλλιτεχνικού μας έργου και αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας. Δεν προέχει η όποια οικονομική μου δικαίωση, για την απλήρωτη εργασία μου. (Με την κατάσταση δε των δικαστηρίων, μάλλον οι κληρονόμοι μου θα εισπράξουν).
»Αντιθέτως η ηθική, κοινωνική και πολιτική διάσταση, μέσω της δημοσιοποίησης της αθλιότητας, είναι αυτή, που με οδήγησε στο ύστατο όπλο που μου απέμεινε».
«Δυστυχώς η παράσταση δεν έτυχε της ανάλογης ανταπόκρισης από το κοινό με αποτέλεσμα η μέχρι σήμερα οικονομική ζημία να είναι μεγάλη και να μην μας επιτρέπει τη συνέχισή της. Όλες οι συμβατικές υποχρεώσεις της Ακροπόλ Α.Ε. προς τους συνεργάτες και συντελεστές της παράστασης θα ικανοποιηθούν στο ακέραιο» αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Οι «Θεσμοφοριάζουσες» σε διασκευή του Γιώργου Κιμούλη και του Πιτσιρίκου, βασισμένη στη μετάφραση του Κ.Χ.Μύρη έκανε πρεμιέρα στις 23 Ιουνίου στο Θέατρο Βράχων, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Βύρωνα.
Οργίλη αντίδραση Τσακνή
Η επιστολή του Διονύση Τσακνή έχει ως εξής:
«Όταν το αυτονόητο (να αμείβεσαι έστω και με συνθήκες μνημονίου) καταργείται, Όταν ο σεβασμός της εργασίας (χειρωνακτικής ή πνευματικής) μοιάζει για την ασύδοτη εργοδοσία, άγνωστη λέξη, Όταν η επιδειξιομανία του πλούτου, χλευάζει την οικονομική δυσπραγία του εργαζόμενου και κωφεύει στις δικαιολογημένες οχλήσεις και επιβεβλημένες αντιδράσεις, Όταν η επιχειρούμενη λογική του εκφοβισμού, (μην τύχει και δε βρεις αύριο δουλειά σε παρόμοιους πάτρονες) γίνεται καθεστώς, ΤΟΤΕ: Οφείλεις να αντιδράσεις με όσα μέσα σου δίνουν οι κουτσουρεμένοι -έστω νόμοι αυτού του κράτους, όχι μόνο σε κοινωνικό, αλλά και σε προσωπικό επίπεδο.
»Εκφράζοντας -θέλω να πιστεύω- το σύνολο των συναδέλφων του χώρου, (ηθοποιών, τεχνικών και υπολοίπων συντελεστών της παράστασης "ΘΕΣΜΟΦΟΡΙΑΖΟΥΣΕΣ", παραγωγής του γνωστού πλέον στον καλλιτεχνικό χώρο, επιχειρηματία ονόματι Φάνη Κιρκινέζου) κατήγγειλα την σύμβασή μου με τον εν λόγω επιχειρηματία και προχώρησα σε απαγόρευση χρήσης της μουσικής μου για την συγκεκριμένη παράσταση, για αθέτηση όλων των συμβατικών του υποχρεώσεων.
»Συμβατικές υποχρεώσεις, που εξ όσων καλά γνωρίζω, αθέτησε και συνεχίζει να αθετεί τόσο προς τους ηθοποιούς και τεχνικούς, όσο και προς τον μεταφραστή Κ. Γεωργουσόπουλο, το διασκευαστή Γ. Κιμούλη , τη χορογράφο Ε. Γεροδήμου και τους υπόλοιπους πρωταγωνιστές.
»Σε παρόμοιες ενέργειες, σαν τη δική μου προέβησαν ηθοποιοί της παράστασης όσο και ο σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής Γ. Κιμούλης δείχνοντας έτσι, πως μόνο με κοινούς αγώνες μπορούμε να διασφαλίσουμε την ποιότητα του καλλιτεχνικού μας έργου και αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας. Δεν προέχει η όποια οικονομική μου δικαίωση, για την απλήρωτη εργασία μου. (Με την κατάσταση δε των δικαστηρίων, μάλλον οι κληρονόμοι μου θα εισπράξουν).
»Αντιθέτως η ηθική, κοινωνική και πολιτική διάσταση, μέσω της δημοσιοποίησης της αθλιότητας, είναι αυτή, που με οδήγησε στο ύστατο όπλο που μου απέμεινε».