Χρονικά απόσταση μιας ώρας και πενήντα λεπτών με το τρένο θα έχει η Αθήνα
με την Πάτρα από το 2017, μετά την ολοκλήρωση των έργων της ΕΡΓΟΣΕ . Με βάση τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν από τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ στη νέα δημοτική αρχή του Δήμου Πατρέων, τα έργα στο τμήμα από το Κιάτο μέχρι την αχαϊκή πρωτεύουσα θα ολοκληρωθούν εντός χρονοδιαγραμμάτων, τον Δεκέμβριο του 2017.
Το προσεχές διάστημα, μάλιστα, αναμένεται να οριστικοποιηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ και η καινούργια μελέτη του έργου που θα συνδέει το σιδηροδρομικό δίκτυο με το νέο λιμάνι της πόλης, έργο που πήρε το «πράσινο φως» από την ΕΕ και αφορά το τελευταίο τμήμα της νέας γραμμής Ρίο -Ν. Λιμένας Πάτρας, μήκους 8,5 χλμ.
Αναμένεται, ακόμη, να γίνει νέα χάραξη η οποία δεν θα προβλέπει υπογειοποίηση των γραμμών ώστε να μειωθεί το κόστος κατασκευής που αρχικά άγγιζε τα 400 εκατ. Ευρώ. Η νέα χάραξη, μάλιστα, θα διευκολύνει και τη σύνδεση με τον προαστιακό σιδηρόδρομο με στόχο να λυθούν και τα έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα της πόλης. Με βάση τη λύση που προωθείται θα υπάρξουν πιο ήπιες παρεμβάσεις και θα εξασφαλίζεται η υπεραστική κίνηση των επιβατών, αλλά και τη σιδηροδρομική κίνηση εμπορευμάτων από και προς την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη.
Δημοπρατούνται και τα τελευταία έργα
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Κ. Σπηλιόπουλος, ανέφερε ακόμα ότι σύντομα πρόκειται να δημοπρατηθούν και τα τελευταία έργα που απομένουν για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου προς την Πάτρα, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 250 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται, ότι το τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη (Αίγιο) μήκους 71 χιλιομέτρων αναβαθμίζεται σε διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων. Επίσης, στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος, συνολικού μήκους 21,5 χιλιομέτρων, περιλαμβάνεται και η σήραγγα της Παναγοπούλας μήκους 4,5 χιλιομέτρων.
Το έργο αφορά την κατασκευή της υποδομής διπλής ηλεκτροκινούμενης γραμμής με σύγχρονο σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, χωρίς ισόπεδες διαβάσεις. Οι στάσεις που θα κατασκευαστούν είναι οι: Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα.
Το έργο αποτελεί τμήμα του ευρύτερου προγράμματος εκσυγχρονισμού του άξονα Αθήνας-Πάτρας.
Την ίδια στιγμή, έχουν ωριμάσει οι διαδικασίες για την προώθηση των μελετών των έργων από την Πάτρα μέχρι το Πύργο.
Την ίδια στιγμή, έχουν ωριμάσει οι διαδικασίες για την προώθηση των μελετών των έργων από την Πάτρα μέχρι το Πύργο.
Οι μελέτες που συγχρηματοδοτούνται από το Ταμείο Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών, αφορούν στη συνολικού μήκους 120 χιλιομέτρων γραμμή Πάτρα - Πύργος, που έχει χωριστεί σε δύο τμήματα:
Πάτρα - Σιδηροδρομικός Σταθμός Καβάσιλων με προϋπολογισμό 2.915.875 ευρώ και μήκος δικτύου 52 χιλιομέτρων
Σιδηροδρομικός Σταθμός Καβάσιλων - Πύργος, με προϋπολογισμό μελέτης στα 2.214.977 ευρώ για τα συνολικά 68 χιλιόμετρα της συγκεκριμένης γραμμής.
Σιδηροδρομικός Σταθμός Καβάσιλων - Πύργος, με προϋπολογισμό μελέτης στα 2.214.977 ευρώ για τα συνολικά 68 χιλιόμετρα της συγκεκριμένης γραμμής.
Ο νέος δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης και οι συνεργάτες του, αναγνώρισαν τη σπουδαιότητα του συγκεκριμένου έργου και συμφώνησαν να βρίσκονται σε στενή συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ, κατά τη φάση υλοποίησης της μελέτης για τη διέλευση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από τη πόλη των Πατρών.
πηγή:iefimerida.gr