Στην επιστροφή του κρασιού ως κύριο ποτό για τη διασκέδαση Ελλήνων και ξένων επισκεπτών στη χώρα μας αναφέρεται δημοσίευμα του Forbes.
Eν μέσω κρίσης η βιομηχανία του οίνου κάνει σημαντικές προσπάθειες να ξεπεράσει τις δυσκολίες. «Στην αρχή της κρίσης είδαμε πτώση στις πωλήσεις μας» σημειώνει στο Forbes ο δρ. Γιάννης Βογιατζής , επικεφαλής οινολόγος στην οινοποιία Μπουτάρη. «Αλλά υπήρχε και μια αύξηση σε κατηγορίες πελατών που δεν είχαμε φανταστεί».
Με λιγότερα χρήματα να ξοδέψουν οι Έλληνες καταναλωτές στράφηκαν σε λύσεις όπως το χύμα κρασί και άλλα τοπικά προϊοντα. Παράλληλα απαίτησαν λιγότερο πολυτελείς, μικρότερες σε ποσότητα επιλογές στο φαγητό κάτι που οδήγησε την τελευταία διετία σε μια ραγδαία αύξηση του αριθμού των wine bars και στην κατανάλωση με το ποτήρι.
Η κατανάλωση με το ποτήρι ευνοεί τους πειραματισμούς ,τις συγκρίσεις, γενικότερα τη συζήτηση ανάμεσα σε νέους ανθρώπους που εξελίσσονται σε φίλους του κρασιού.
Μια όχι λιγότερο σημαντική παράμετρος έχει να κάνει με το ζήτημα των φόρων. Οι φόροι στα «σκληρά» αλκοολούχα ποτά όπως το ουϊσκι και η βότκα έχουν αυξηθεί κατακόρυφα, αντιθέτως στο κρασί έχουν παραμείνει σταθεροί. Το αποτέλεσμα είναι τα πιο δημοφιλή κλαμπ της Αθήνας να έχουν προσθέσει το κρασί στον κατάλογο τους.
Η καλλιέργεια σταφυλιών δεν μπορεί να γίνει από τον υπολογιστή
«Μεγαλώσαμε πιστεύοντας πως θα δουλεύουμε σε γραφεία» σχολιάζει στο Forbes η οινολόγος Βιβή Παπασπύρου που εργάζεται στις εγκαταστάσεις του Μπουτάρη στην Κρήτη. «Οι άνθρωποι που εργάζονται στην καλλιέργεια των σταφυλιών πρέπει να προσαρμοστούν , σιγά σιγά να συνηθίσουν πως θα εργάζονται με τα χέρια τους. Δεν υπάρχει πρόγραμμα στον υπολογιστή για την καλλιέργεια σταφυλιών».