28 Ιουλίου 2016

Γιατί όλοι οι ασθενείς ρωτούν τον Dr. Rose εάν είναι και μοντέλο; Ο οικογενειακός γιατρός αλλιώς


«Βαρέθηκα την καράφλα, την κοιλιά και το σοβαροφανές ύφος αρκετών συναδέλφων» λέει ο Παναγιώτης Τριανταφυλλάκης κι από το ιατρείο του τρέχει στο ατελιέ του.
Πια είναι η ιστορία σου; Από που έρχεσαι και που πας;»ρωτάω τον Dr. Rose, ενώ ξέρω την απάντηση. Έχουμε κάνει πολλές και μακροσκελείς συζητήσεις με τον Πάνο, έχουμε μιλήσει σπαστά γαλλικά για πλάκα, έχουμε κολυμπήσει στα ίδια νερά για να δροσιστούμε και τον έχω καλέσει στο τηλέφωνο εκτάκτως για να με γιατροπορέψει μετά από ένα κακόβουλο τσίμπημα σφήκας. «Έρχομαι από το Μοναστηράκι και πάω στο Περιστέρι» απαντάει κυριολεκτώντας στην ερώτησή μου ο Παναγιώτης Τριανταφυλλάκης. «Ιστορία μου
αμαρτία μου. Ποικιλομορφία, ζωντάνια, ενέργεια, χαμόγελα, συγκινήσεις, διασκέδαση, αγάπη και άπειρο χιούμορ. Αυτή είναι η ιστορία μου» συνεχίζει χωρίς να παίρνει ανάσα. Χαρούμενος άνθρωπος και υπερδραστήριος, όταν συστηθήκαμε για πρώτη φορά σε μια φιλική συναναστροφή δεν μπορούσα να συνδέσω την ιατρική του ταυτότητα με τον ζωηρό χαρακτήρα του.
Στον Dr. Rose, τον οικογενειακό γιατρό που μοιάζει (και είναι) φίλος, κανένα παιδάκι δεν κλαίει.
-Το ξέρεις ότι έχεις δώσει στην έννοια γιατρός ένα πολύ σύγχρονο προφίλ;
«Αυτός ήταν και ο σκοπός-στόχος μου και αυτό με ξεχώρισε στην περιοχή. Βαρέθηκα την καράφλα, την κοιλιά και το σοβαροφανές ύφος αρκετών συναδέλφων. Είπα να κάνω τη δική μου μικρή “επανάσταση”. Να καταλάβει ο κόσμος ότι είμαστε απλοί κοινοί θνητοί, προσιτοί και ανθρώπινοι. Η αμεσότητα που έχω με τους ασθενείς μου είναι κάτι που με κάνει να αγαπώ ακόμα περισσότερο το επάγγελμα μου».
-Είσαι δυνατός παίκτης στα social media. Πόσο σε έχουν βοηθήσει στο επάγγελμά σου;
«Το ιατρείο εκτοξεύτηκε από τα social. Ήρθα από την επαρχία όπου ζούσα 5 χρόνια και έσκασα σαν μανιτάρι ανάμεσα από μεγαθήρια ιατρούς στο Περιστέρι. Δεν με ήξεραν, δεν τους ήξερα και ξαφνικά από Παναγιώτης Τριανταφυλλάκης με έμαθαν όλοι σαν Dr.Rose. Ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας μου το οφείλω σε αυτά».
«Το ιατρείο εκτοξεύτηκε από τα social. Ήρθα από την επαρχία όπου ζούσα 5 χρόνια και έσκασα σαν μανιτάρι ανάμεσα από μεγαθήρια ιατρούς στο Περιστέρι».
-Ποια είναι η γνώμη σου για την «έκθεση» του καθένα μας μέσα από τα social media;
«Έχει να κάνει καθαρά με την ιδιοσυγκρασία και το χαρακτήρα του καθενός, κατά ποσό θέλει ή μπορεί να εκτεθεί. Αυτό που βλέπεις στα social αυτό και είμαι. Δεν έχω να κρύψω κάτι. Άλλωστε οι περισσότεροι ζούμε και κοινωνικοποιούμαστε μέσω των social».


-Η καλλιτεχνική σου φλέβα από που κρατάει;
«Πάντα από μικρός ζωγράφιζα χαρτιά, θρανία, βιβλία. Λάτρευα τις ξυλοτεχνίες και ότι είχε να κάνει με το δημιουργικό κομμάτι. Προφανώς φταίνε οι πλανήτες μου, τι να πω;».
-Ποια είναι η πιο συχνή ερώτηση που ακούς από ασθενείς;
«Γιατρέ είστε και μοντέλο;»
-Ανεβάζεις συχνά αστεία περιστατικά με ασθενείς σου. Θυμάσαι χαρακτηριστικά κάποιο από αυτά;
«Δε θεωρώ κανένα περιστατικό αστείο. Απλά κάποια τα αντιμετωπίζω με χιουμοριστική διάθεση. Ένα βράδυ με ξύπνησαν στις τρεισήμισι τα ξημερώματα γιατί πίστεψαν ότι ένας παππούς είχε πεθάνει. Ο παππούς απλά κοιμόταν. Ασθενής και συγγενείς ξεσπάσατε σε γέλια και ήπιαμε όλοι μαζί καφέ της παρηγοριάς που με ξύπνησαν αδίκως».
-Τι φοβούνται περισσότερο οι άνθρωποι;
«Το θάνατο, την απώλεια, τη μοναξιά. Οι σύγχρονες ασθένειες έχουν να κάνουν πολύ με το ψυχολογικό κομμάτι και θεωρώ ότι ένα μέρος της θεραπείας ο γιατρός θα πρέπει να το επικεντρώνει σε αυτό. Η σύγχρονη ιατρική πρέπει να ξεφεύγει από το ιατροκεντρικό μοντέλο και να μεταπηδήσει στο ασθενοκεντρικό. Να σταματήσουμε να βλέπουμε νόσους και να βλέπουμε ασθενείς κάποια στιγμή».


Από τα γέλια στα κλάματα και πάλι πίσω στα γέλια, έτσι είναι το σερί της ζωής. Όλα υπάρχουν. O Dr. Rose εστιάζει στα γέλια ενώ προσπαθεί να απαλύνει τα κλάματα. «Η διατροφή είναι το Α και το Ω για οποιαδήποτε ασθένεια. Είμαστε ό,τι τρώμε. Δουλεύω πολύ με σύμμαχο τη διατροφή και την άσκηση, ουσιαστικά κάνω functional medicine στο ιατρείο μου, γι' αυτό και χαρακτηρίζομαι από πολλούς συναδέλφους ως “ο γιατρός με τις πρωτοποριακές θεραπείες”. Με καλή διατροφή και άσκηση μειώνεται κατά πολύ η αλόγιστη χρήση φαρμακευτικών σκευασμάτων και ενισχύεται η άμυνα του οργανισμού. Ο Ιπποκράτης δίδασκε ότι “φάρμακο σας ας γίνει η τροφή σας και η τροφή σας ας γίνει φάρμακό σας”» καταλήγει ο Πάνος δίνοντας μια ιατρική συμβουλή, που όλοι γνωρίζουμε και καλό θα ήταν να θέταμε σε εφαρμογή. Από αύριο κιόλας, όχι «από Δευτέρας κύριε Αγαθοκλέα μου».  
φωτό: George Adamos

http://www.womantoc.gr/men/article/giati-oloi-oi-astheneis-rotoun-ton-dr-rose-ean-einai-kai-modelo-o-oikogeneiakos-giatros-allios