16 Ιουλίου 2016

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ Φιλόλογος Κιτσάκη Παρασκευή



    Κάθε χρόνο το Υπουργείο Παιδείας ανακοινώνει τα Στατιστικά των Βαθμολογιών στα Πανελλαδικώς Εξεταζόμενα Μαθήματα. Φέτος όπως και τα προηγούμενα χρόνια τα Στατιστικά Στοιχεία καταδεικνύουν ότι η επίδοση των μαθητών στα φιλολογικά μαθήματα θα ήταν πολύ καλύτερη, αν είχε καταρτιστεί ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα στόχευε στη δημιουργία ολοκληρωμένων και πολυδιάστατων ανθρώπων. Στην περίπτωση αυτή θα επιδιώκονταν η ουσιαστική διδασκαλία των φιλολογικών - ανθρωπιστικών μαθημάτων και παράλληλα η παροχή ειδικών – τεχνοκρατικών γνώσεων. Συγχρόνως, αν λειτουργούσε ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός στο σχολείο, οι μαθητές θα συνειδητοποιούσαν τις απαιτήσεις των επαγγελμάτων και θα αγωνίζονταν, για να ανταποκριθούν σε αυτές τις απαιτήσεις.

Στατιστικά Βαθμολογικά Στοιχεία 2016-Πανελλαδικώς Εξεταζόμενα Φιλολογικά Μαθήματα Ημερήσιου Γενικού Λυκείου

 
ΓΕΝ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Ο. Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
 
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΙΣΤΟΡΙΑ
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΛΑΤΙΝΙΚΑ
ΙΣΤΟΡΙΑ
ΣΥΝΟΛΟ ΠΡΟΣΕΛ
77671
3134
28264
24878
28097
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ %
0 έως 5
0,85
53,99
20,38
13,93
24,55
5 έως 10
11,18
28,65
32,27
16,98
23,22
10 έως 11
6,89
2,17
7,22
5,13
4,15
11 έως 12
10,12
1,98
6,77
5,43
4,04
12 έως 13
13,25
1,82
6,15
5,88
4,45
13 έως 14
15,98
2,49
5,7
5,87
4,48
14 έως 15
15,52
1,88
5,56
6,53
4,64
15 έως 16
12,84
1,47
5,13
6,61
5,57
16 έως 17
8,66
1,31
4,41
7,08
6,09
17 έως 18
3,74
1,95
3,64
7,57
7,15
18 έως 19
0,9
1,37
2,11
8,73
7,48
19 έως 20
0,05
0,93
0,67
10,25
4,17


Στατιστικά Βαθμολογικά Στοιχεία 2016-Πανελλαδικώς Εξεταζόμενες Ξένες Γλώσσες (Μαθήματα Επιλογής) Ημερήσιου Γενικού Λυκείου

 
ΑΓΓΛΙΚΑ
ΓΑΛΛΙΚΑ
ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ
ΙΤΑΛΙΚΑ
ΙΣΠΑΝΙΚΑ
ΣΥΝΟΛΟ ΠΡΟΣΕΛ.
12256
679
780
236
113
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
%
0 έως 5
5,03
2,65
6,28
5,08
1,77
5 έως 10
19,82
11,19
17,69
11,44
0,88
10 έως 12
18,93
12,67
9,10
13,56
15,04
12 έως 15
31,50
30,93
21,92
29,24
15,93
15 έως 18
22,86
34,61
28,85
30,51
32,74
18 έως 20
1,86
7,95
16,15
10,17
33,63

    Η ανθρωπιστική λοιπόν εκπαίδευση συνδέεται με τη γνώση, την κριτική ικανότητα και το ήθος. Όταν απουσιάζουν οι ανθρωπιστικές σπουδές από το σχολείο ή όταν διδάσκονται ελλιπώς, γεγονός το οποίο αποτυπώνεται στις ιδιαίτερα χαμηλές βαθμολογίες, οι μαθητές, που είναι οι αυριανοί πολίτες, δεν εμπεδώνουν αξίες, οι οποίες αναβαθμίζουν τον άνθρωπο, όπως η τέχνη, η ισότητα και το μέτρο. Αυτές οι αξίες, οι ανθρωπιστικές αξίες, συμβάλλουν στην ευτυχία των ανθρώπων και στην πρόοδο των κοινωνιών. Έτσι, σε μια κοινωνία χωρίς ανθρωπιστικές σπουδές υπονομεύεται η δημοκρατία, διαταράσσονται οι διαπροσωπικές αλλά και διακρατικές σχέσεις και καταπατώνται τα ανθρώπινα δικαιώματα, για παράδειγμα της παιδείας, της εργασίας και της ανεξαρτησίας των λαών. Και φυσικά το κράτος που δεν έχει ανθρωπιστική εκπαίδευση παράλληλα με την τεχνοκρατική δυσχεραίνει την οικονομική του ανάπτυξη, αφού δεν δημιουργεί προσωπικότητες ισχυρές που στηρίζονται στην κριτική τους άποψη προκειμένου να παράγουν και να καινοτομήσουν αλλά διαπλάθει στυγνούς τεχνοκράτες που παραγνωρίζουν το κοινό καλό.
    Ιδιαίτερα σπουδαίος όμως είναι και ο ρόλος του Επαγγελματικού Προσανατολισμού στη δημιουργία ισχυρών προσωπικοτήτων. Ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός βοηθά τους νέους να αποκτήσουν αυτογνωσία των ικανοτήτων τους και να ενημερωθούν για τα διάφορα επαγγέλματα, ώστε η επιλογή των σπουδών τους να τους οδηγήσει σε ένα επάγγελμα που θα καλύπτει τις βιοτικές τους ανάγκες και θα τους προσφέρει την αίσθηση της δημιουργίας. Όταν επιλέξουν οι μαθητές το επάγγελμά τους και θέσουν ένα στόχο επιδεικνύουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, για να μάθουν, γεγονός που μπορεί να αποτυπωθεί στις βαθμολογίες τους. Διαφορετικά οι νέοι που δεν έχουν ένα στόχο αδιαφορούν για τη γνώση, για την ουσιαστική κατανόηση του κόσμου και οδηγούνται σε σπουδές στις οποίες δεν μπορούν να ανταποκριθούν, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν αργότερα τις σπουδές τους ή να καταλήξουν στην ετεροαπασχόληση. Έτσι, ενισχύεται η ανεργία και η οικονομική υπανάπτυξη του κράτους.
    Τα Στατιστικά Στοιχεία των Βαθμολογιών στα Πανελλαδικώς Εξεταζόμενα Φιλολογικά Μαθήματαδυστυχώς αποτυπώνουν πολλά προβλήματα της εκπαίδευσης και γενικότερα της κοινωνίας. Άραγε πότε θα συνειδητοποιήσουμε ότι το σχολείο αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα; Μήπως η οικονομική κρίση τα προκάλεσε αυτά; Ή μήπως αυτά τα προβλήματα ευθύνονται για την αδυναμία της χώρας να εξέλθει από την οικονομική κρίση;